I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

torsdag 28 februari 2013

  Underbart väder! Solen skiner och snön smälter. Snön har iofs smält många gånger denna vinter, bara för att komma tillbaka igen med full kraft. Kan vi lägga sådant beteende bakom oss nu?

  Jaha, jag var lika trött idag. Steg upp vid 7 för att gå till ÖNH-läkaren (som tyckte att vi skulle avvakta...suck). Sedan åkte jag hem och var uppe ett par timmar innan jag helt enkelt inte klarade av att hålla ögonen öppna längre och sov ett par timmar. Iväg till Täby Centrum igen för att hämta ut ett paket och springa lite allmänna ärenden. Fyllde på strumplådan, postade ett brev, köpte sprit, lite skönhetsprylar och några ugglevykort. Hem. Huvudvärk. Ibumetin. Hjälpte inte. Hade sådan huvudvärk att jag mådde illa. Så det blev sömn igen i några timmar. Mådde bättre. Gick till affären och handlade mat. Fixade hamburgare (vegoburgare, grovt hamburgarbröd, ketchup, dressing, rostad lök, tomat, gul lök samt ost på båda sidor om burgaren....MUMS!).

  Sprit, ja. Jag hade ett mindre förråd av sprit innan. Amarula, Bombay Sapphire och Renat bestod det av. Sedan blev jag lite (mycket) heartbroken (Bengt din jävel) och då ansträngde jag mig för att dricka. Jag blir så glad, snäll, kärleksfull och förlåtande när jag är onykter (någon som minns att jag sa att jag inte kunde bli onykter? Well, jag tog det lugnt och försiktigt med 2 cl per screwdriver och då gick det mycket bättre). Så, det var väldigt trevligt att vara onykter i min olycka. Amarulan och Renatet tog slut. Gin har jag bannemig fördruckit mig på, eller nåt, för jag tål det inte längre. Smakar förfärligt. Så, jag tänkte att jag måste fylla på beståndet. Men den här veckan känns det lite bättre, så jag känner inget behov av att dränka några sorger. Dock kanske jag går med på en AW idag. Jag har nästan aldrig varit med på några av AW:arna. Dåligt av mig.

Inga kommentarer: