I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

torsdag 25 april 2013

Förvirrad

  Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Denna värld och dess invånare är onekligen alldeles förskräckliga. På så många sätt. Jag känner mig överväldigad. Kan jag göra något åt denna värld? Det känns inte så. Fast man borde väl försöka om man vore en riktigt bra människa. Jag lider dock av brist på ambitioner. Jag kan ha fluktiga ögonblick av inspiration och ambition, men det varar som mest några timmar. Sedan känner jag mig svag och kass igen. Jag skulle kunna göra så mycket om jag bara hade ambitioner. Möjligheterna finns. Men jag tror helt enkelt inte på mig själv.
  Och så kärleken. Denna kärlek som inte existerar. Vilket innebär att man borde ge upp sökandet på den. Vilka alternativ finns kvar? Att leva ensam (sånär som på katter) och olycklig i resten av mitt liv. Eller att acceptera situationen och utnyttja den för min personliga vinnings skull. Det där sistnämnda låter ju utmärkt, men... Jag är inte kapabel till något sådant. Jag är en hopplöst hoppfull och naiv person som kommer låta känslorna styra och jag kommer bli väldigt sårad. Jag kan inte manipulera folk, jag vet inte hur man gör. Det kommer inte gå bra helt enkelt.
  Å andra sidan så kommer jag ändå bli väldigt sårad och må väldigt dåligt vilket alternativ jag än väljer. Så då skulle man ju egentligen kunna åtminstone försöka få nåt ur det hela när man ändå kommer må dåligt hur man än gör. Men balansgången är ju onekligen fin. Vad skadar mig mer än än det ger? Svårt att veta i förväg. Tänk om man offrar vissa saker i hopp om att det ska ge någonting och så ger det ingenting? That's life, antar jag, men det skulle man ju gärna undvika.

  Mitt eviga problem, att inte kunna bestämma mig. Jag önskar att jag bara kunde bestämma mig för något och sedan genomföra det. Många tänker säkert att det inte alls låter som något problem att bara bestämma sig, men det är det för mig. Mina tankar och känslor är så flyktiga. En övertygelse ena dagen kan vara borta lagom till nästa. Ersatt av den motsatta övertygelsen. Man skulle nästan kunna tro att det där med stjärntecken faktiskt stämmer, våg som jag är.

Inga kommentarer: