I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

torsdag 4 april 2013

Torsdag Eftermiddag

  Här skiner solen, precis som igår. Jag har ett litet vattenfall från taket t.o.m. Snön smälter helt enkelt, tack och lov!

  Sista lediga dagen innan jag påbörjar en mystisk arbetsperiod. Jobba 5 dagar, ledig 1, jobba 2, ledig 1, jobba 3, ledig 1, jobba 2, ledig 1 osv osv. Funderar på att gå på bio följt av en drink på Riche. Jag har ju lovat mig själv att jag ska gå ut i alla fall en gång i månaden (hur ska jag annars lyckas träffa någon?).

  Igår var en bra dag! Jag fick mycket gjort. Målade naglarna, duschade, packade upp resväskan, bytte i sängen, diskade, tvättade, gjorde soffbordet till provisoriskt skrivbord, skurade toaletten, skurade duschen, skurade badrumsgolvet, sopade m.m. Fint väder ger en kraft till allt möjligt! Så var det skönt att vara hemma i sin egen lilla vrå också. Man uppskattar vrån mer när man varit borta några dagar.

  Snoffsan är jätteledsen. Men bara för att hon inte får gå ut (eller kan tvätta sig). I övrigt verkar hon inte ha ont eller så. Hon vägrar ta det lugnt. Hon hoppar upp i fönstret som om hon inte alls hade en ihopsydd mage.

  Dagens manikyr:


  Lite kul och lite retro. För ovanlighetens skull är det faktiskt ett nytt lack. Köper högst sällan nya lack numera, men ibland får man ju syn på något skoj och lite mer ovanligt. Som detta, OPI - Lights of Emerald City.

  Dagens frukost blev två knäckebrödsmackor (delikatess) med Bregott Havssalt och ost (grevé) på. Apelsinjuice och så blev det lite potatissallad också, fast det var onödigt egentligen. Man plockar liksom fram mer mat än man behöver bara för att man är hungrig. Inte bra.

Inga kommentarer: