I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

söndag 19 maj 2013

En Uppdatering

  Här har det inte hänt något på länge. Jag har lite att posta om, men jag måste först orka föra över bilder från mobilen till datorn.

  Jag har dock inga bilder från helgen, så den kan jag skriva om. Har faktiskt varit ledig i helgen. Det är ovanligt. Jag jobbar mer om helgerna än jag är ledig. Undrar vad det beror på egentligen? Kanske är det bara så att man tänker mer på att man jobbar helg. Vem vet, vem vet.
  I alla fall, igår var det ju Eurovision Song Contest (är inte helt nöjd med vinnaren, men den var okej). Jag tog mig först till Mälarpaviljongen med Marcus, Damien, Jonathan, Sarah och Linn. Sedan åkte vi till en Rickard och där fanns det en hel drös med andra människor också. Kände inte hälften av dem. Fick sitta på golvet i min lilla klänning och högklackade silverskor. Nåväl, det funkade det också. Sedan drog jag till Paradise @ Kolingsborg med Damien, Rickard, en annan Rickard, Anton och Kristoffer. Bögställe. Det var ett par snubbar som uppskattade mig och min kropp. Skoj, antar jag. Efter ett par timmar kände jag mig dock svagt illamående och vimmelkantig. Jag hade inte druckit någon alkohol, men å andra sidan hade jag inte druckit vatten heller. Så stod vi ute i nåt jäkla rökbås och då kände jag att det var dags för vatten och en stol. Frisk luft fick man inte! Efter ett glas vatten och en stol bestämde jag mig för att det var dags att gå. Klockan var nu 3. När jag väntade på tunnelbanan började en utländsk snubbe prata med mig, för han tyckte att jag var "så jävla fin". Korta, tajta klänningar funkar verkligen. I alla fall, det var väl egentligen inget fel på honom, förutom att han inte begrep att ett "äsch" är ett alldeles utmärkt svar på att någon tycker att man är fin. Han blev typ sur och tyckte att det korrekta svaret är tack. Orka sådant. Som tur och väl är så skulle vi inte med samma tåg.
  Danderyds sjukhus, dags att byta från tåg till buss. Klockan är nu cirka halv 4 och det är ganska ljust ute. Promenerar ut till min buss när en snubbe kommer fram och hälsar på mig och undrar var jag bor. Vi ska ta samma buss och han pratar med mig under hela den korta bussresan. Det slutar med att han ber om mitt nummer och jag går motvilligt med på att ge honom det. Han var ju ung. Antagligen något äldre än mig, men inte mycket. Och tyvärr ringde han idag. Och jag gick med på en dejt på torsdag. Håhåjaja. Eftersom jag numera är helt ensam, utan varken Bengt eller Eric, så är det väl bra att jag i alla fall träffar någon. Men som vanligt ser jag inte direkt fram emot detta spektakel. Jag har inte höga tankar om unga människors kapabilitet när det gäller dejting. Eller att vara riktiga män. Åh herregud, jag kommer dö.

Inga kommentarer: