I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

onsdag 26 juni 2013

  Ja, här sitter jag. Har ätit ett paket nudlar, men det var ett par timmar sedan, så nu är jag hungrig igen. Har inte någon annan mat hemma. Inte som jag kan förvandla till en riktig måltid i alla fall. Jag har knäckebröd, men inget pålägg. Jag har vegetarisk färs. Frysta grönsaker. Frysta pommes frites. Men jag vill ha roligare krydda än salt och peppar till pommes fritesen. Och till den där grönsakssoppan jag tänkte göra med grönsakerna. Och så behöver jag ost till soppan också. Jag skulle kunna göra pannkakor om inte mjölken var slut. Nåväl, idag är sista dagen innan lön, så det är lugnt om jag bränner de sista kronorna idag.

  Den här månaden har ju varit en enda lång utgift med CSN-lån, Blekingeresa, presenter, tandläkare och så förstås veterinären. Bara veterinären kostade ju 3500 totalt liksom. Tur man fick tillbaka lite på skatten...

  Måndagen var lite galen. Eller snarare måndagen och tisdagsnatten. Slutade 22.30 och blev medtvingad på AW av Hani. Efter att Crib stängt vid 01 drog några av oss till Anchor. Tyvärr blev det lite kostig stämning för att en f.d. arbetskamrat stötte på mig. En arbetskamrat som jag verkligen inte är attraherad av. Han var dessutom ganska full, så han betedde sig ganska konstigt. Jobbigt var det i alla fall!

Inga kommentarer: