I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

tisdag 4 juni 2013

  Ugh. Idag var jag alltså hos tandläkaren. Först basundersökning och sedan blev det besök hos hygienisten också. Nästnästa vecka blir det lagning av en liten skada i tanden (på min begäran, tandläkaren tyckte att det var okej ändå) samt blekning. Jag hade 600 spänn i tandvårdsbidrag (who knew!?), så det blev inte så hiskeligt dyrt idag. Under 1000 faktiskt, om än bara med några tior. Men det där hygienistbesöket var smärtsamt. Det blir ju lätt det när man inte varit hos tandläkaren sedan 2009. Kändes som om hela käken skulle dras ut ur munnen på mig. Är något öm nu. Måste börja köra med tandtråd oftare. Tandlossning låter jobbigt. Eller så är det ett billigare alternativ till att dra ut alla tänderna, sedan behöver man bara betala för de nya efter det...
  Är i alla fall väldigt hungrig, åt inte mycket till frukost och inte har det blivit mer sedan dess. Jag känner mig inte sugen på att behöva använda tänderna just nu. Men jag tog nyss en värktablett, kanske känns det bättre då.

Inga kommentarer: