I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

söndag 11 augusti 2013

Lördag Natt


  Ah, någon har druckit en röd Bacardi Breezer eller två....

  Så, lördag alltså. Klockan var nästan 21.30, jag satt framför datorn iförd nattlinne och kimono. Jag hade hällt upp en Vodka Cranberry och jag hade planer på att måla om naglarna och titta på film eller något åt det hållet. Då fick jag ett sms från Amanda som talade om att det skulle bli AW. Så, lite panik senare hade jag fått på mig kläder, smink och smycken och panikrakat benen hade jag också gjort. Vid 23 var jag på plats på The Crib. Det var Amanda, Hani, Johan och Jonathan som var där. Hani och Johan skulle sedan iväg på bio, så kvar var jag, Amanda och Jonathan. Vi bestämde oss för att dra till Kristall. Bilden är tagen där. Där skakade vi rumpan en timme eller två innan vi återigen rörde oss vidare till The Lab. Jag hade aldrig varit varken på Kristall eller The Lab, så det var ju skoj. På The Lab började jag känna mig fattig och hungrig och trött, så jag höll mig till vatten till att börja med. Sedan piggnade jag till och helt plötsligt hade jag nån dude om halsen som bjöd på uteslutande äckliga drinkar. Han var absolut inte av intresse. Varför är det alltid de ointressanta som bjuder på drinkar? I alla fall. Klockan var runt 04.30 när jag kände att det var dags för mig att smita. Så jag sa till snubben att jag bara skulle gå ut och ta lite luft och sedan sprang jag därifrån. Det är då fan att man inte bara kan säga nej. Varje gång det blir såhär tänker jag att nästa gång ska jag bara säga nej. Och så gör jag inte det. Visserligen så är det bra att konversera även med de som verkar ointressanta, för de kan ju vara supertrevliga. Men...ja. På ett sådant ställe som The Lab är det ju mer folk som hoppas på att få ligga.

  Nåväl, skoj var det i alla fall, synd man inte kan göra detta oftare.

Inga kommentarer: