I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

lördag 28 september 2013

Fredag

  Men vad fasen, mina lediga dagar är ju nästan slut redan! Fanken också. Jag skulle ha behövt en dag till. Nu är jag lite kluven till var jag ska göra ikväll. Jag hade ju tänkt gå till Stampen. Men nu blev det så att jag var där igår istället. Anledningen till att jag skulle dit ikväll var för att spana lite på en snygging som spelar ikväll, se om han skulle komma fram och prata med mig (vi har redan talats vid en gång). Och så är det ju förstås alltid bra att gå ut bland folk om man som jag är ute efter att träffa en ny karl. Det som talar emot att till Stampen ikväll är ju att det kostar pengar förstås. Men också det faktum att min favoritbartender inte kommer vara där (jag frågade) och så har jag inte hittat någon som vill följa med mig. Vidare skulle det vara skönt ett bara vara hemma (fast det är jag ju iofs för det mesta) och jag har en del grejer jag behöver fixa innan måndag och imorgon jobbar jag ju alltså några timmar. Till sist har vi det värsta av allt: en italienare var intresserad av mig igår och jag misslyckades återigen med att säga nej när han ville ses igen. Så jag kläckte istället ur mig att jag tänkte gå dit idag igen. Han var iofs trevlig, men inte någon som intresserade mig ändå.

  I övrigt så blev gårdagen alltså inte riktigt som jag och Nina hade tänkt oss. Vi hade tänkt oss mat på TGI Friday's och sedan drinkar på Riche, men det var 40 minuters väntetid på TGI Friday's och Riche hade ett specialevent, så där kom vi inte heller in. Så vi gick istället till Konstnärsbaren och åt där. Kantarellsoppa för min del. Det blev även en Cosmopolitan i baren innan vi tog en sväng till Berns. Där var det fullt ös på övervåningen, men helt dörr på nedervåningen och nedervåningen var av mer intresse för oss i det här fallet. Så vi gick till Stampen. Första gången för Nina. Stampens musik är inte alls hennes stil, men grejen med Stampen är ju att bara man är en någorlunda glad person så kan man ändå uppskatta stället. För atmosfären där är ju så glad och trevlig. Blandat folk, alla får vara med. Toppenställe, verkligen.
  Tyvärr hittade jag inga snyggingar. Men kul var det ändå. Jag var ovanligt populär. Det måste ha varit min nya klänning:


299:- på Nelly.

Inga kommentarer: