I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

söndag 15 september 2013

http://antipod.blogg.se/2013/september/till-mannen-i-mitt-liv.html

  Exakt så känner jag också. Det var skönt att läsa sina egna tankar, skrivna av någon annan. Men fy fan vad hemskt det är. Jag skulle kunna nämna hundratals tillfällen i mitt liv då jag varit med om att män inte har respekterat mig bara för att jag är kvinna. Hundratals tillfällen då mina tankar och känslor och önskemål inte har respekterats. För jag är kvinna. De få gånger man vågar säga ifrån så är det ändå ingen som bryr sig. Så man säger inte ifrån. Man lever med att inte bli respekterad.

  Men jag måste fortsätta försöka säga nej. Man är ju bara så rädd för att verka otrevlig, bitchig, gnällig...osv. Det är ju den respons man får som kvinna när man säger nej. Men jag måste försöka säga nej.

Inga kommentarer: