I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

tisdag 20 maj 2014

Räven

  Upptäckte häromdagen att det finns en stackars pinnsmal räv i området. Genast blir man ledsen och funderar på om det kan vara en idé att försöka mata den. Men sedan inser man att det kanske inte är så bra med tanke på katterna. Inte för att räven ser ut som om den skulle klara av att fånga två fullt krya katter med flera års erfarenhet av utelivets faror. Men ändå.
  Idag konstaterade jag att det nog inte var någon fara. Jag kom nyss hem från jobbet och släppte ut katterna. Väl inne såg jag ut genom fönstret och där kom räven lunkandes mot mina katter. Shit, shit, shit, tänkte jag. Men jag behövde inte oroa mig. Inte för katterna i alla fall. I nästa sekund hade räven vänt och börjat springa åt motsatt håll, med Solros efter sig...

Inga kommentarer: