I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

torsdag 5 juni 2014

  Jaha, jag har jobbat, kollat in dagens avsnitt av The Link, läst en del, känt mig rastlös, nästan somnat, gått en kortare promenad med Solros. Nu har vodkan åkt fram (är ledig imorgon). Lyssnar på top 100 poplåtarna på Spotify. Ibland är det kul att kolla in vad som är populärt just nu på musikfronten. Vad gillar ungdomarna nuförtiden liksom? Planen för natten är att grogga, titta på dagens avsnitt av Pointless och sedan några andra BBC-program som är mindre intressanta medan jag städar lite. Det svämmar över av kläder här. Kläder i garderob 1, kläder i garderob 2, kläder i soffan, kläder i tvättkorgen... Och ändå har man inget att ha på sig. What the heck is that all about? Jag fattar inte. Jag försöker rensa ut lite i alla fall. Sånt jag inte har använt på typ ett år borde jag väl göra mig av med, antar jag. Känns både skönt och som seriöst Verschwendung. Slöseri alltså. Det ordet lärde jag mig under min senaste resa till Tyskland. Beställde in för mycket mat. Mat med massa tryffel dessutom. Orkade inte ens hälften.

Inga kommentarer: