I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

tisdag 12 maj 2015

Sitter på Stadsbiblioteket och surfar. Det brukar jag inte göra, men det är ganska mysigt faktiskt. Kan inte riktigt sätta fingret på varför.

Mitt emot mig sitter en snubbe och läser nån bok om erotik. Han är inte så bra på svenska dock, han måste slå upp en del ord ibland i en svensk-italiensk ordbok.

Jag är trött. Sov typ 20 av 24 timmar under måndagens dygn. Vaknade till vid 22-tiden och har varit vaken sedan dess.

I söndags var jag först på Musiksalongen Gabriel och Hilda med Agnes och drack vitt vin samt lyssnade på opera. Jag kände mig extremt kulturell. Efter det gick jag till Espresso House på Stureplan och blev snart joinad av Johan (mitt Paris-sällskap). Jag drack goood chai latte och åt goood chokladboll samt brownie. Sedan åkte vi till Fotografiska. Jag konstaterade att alla bilder var deprimerande eller obehagliga på något sätt. Intressant. Jag tänkte att man kanske skulle ta och bli fotograf och ta fina och glada bilder. Då skulle man i alla fall sticka ut från mängden.

Utsikten från deras restaurang var helt underbar dock. Vi satt där ett bra tag med ett glas champagne och ett glas cider och bara såg ut över vattnet. Man skulle kunna sitta där hela dagen och bara titta. Men det gjorde vi inte. Vi gick vidare till en flummig restaurang på söder. Supergod morotssoppa. Och sedan åkte vi hem till Johan, tittade på A Fish Called Wanda och var i säng vid midnatt. Och jag sov till 15. Åkte hem. Somnade igen. Helt normalt.

Nu drar jag hem igen. Sitter bara och gäspar. Det skulle dock vara bra om jag inte somnade direkt när jag kom hem.

Inga kommentarer: