I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

onsdag 14 oktober 2015

Natten Tisdag-Onsdag

Varför är det så att cola + pepparkaksdeg = jätteäckligt?

Igår var jag riktigt generös. Gav 11 spänn till två hemlösa snubbar. Av svensk typ. Det är väldigt ovanligt! De hade inte ens några djur att övertala mig med.

Det känns som om det är mycket nu. För att vara jag alltså. Lidl-jobb, BlackJack-kurs, måste åka till Blekinge nån gång snart, jag har sagt ja till årets sista Yelpfest samt Mensas höstkaraoke. Slår vad om att jag har glömt nåt också. Jag har inte superkoll alltså. En dag i taget. Samtidigt som man är trött. Jag vill ligga hemma i sängen oftare än jag gör just nu. Igår orkade jag inte ens åka förbi Täby Centrum på vägen hem från jobbet för att hämta ett rekommenderat brev som har legat och väntat på mig ett tag. Direkt hem, äta, hann väl titta på ett halvt avsnitt av Bargain Hunt och sedan slocknade jag i en fyra timmar eller så. Så nu är jag vaken. Tyvärr är det ju dock så att den sömnen inte gäller för idag, utan den sömnen var bara ett tillägg till gårdagens sömn som då inte var lika många timmar som den borde ha varit eftersom jag hade jobb. Så trots att jag har sovit fyra timmar inatt så har jag sovit noll timmar inför dagens jobb samt kurs. Kursen är i alla fall bara två timmar. Det kunde varit värre, den kunde ha varat till halv fyra på natten. Vilket passar mig väl. När jag har fått sova på dagen. Nattugglan flyger igen (till skillnad från dagsugglan..?)!

Hjärnan är det enda organ som har namngivit sig själv, sa Rickard Olsson igår på Vem Vet Mest. Spännande.

Inga kommentarer: