I feel another glass of champagne coming on

I feel another glass of champagne coming on

måndag 19 september 2016

Måndag

Om du bara visste hur mycket jag kan sova om jag har möjlighet! När jag är ledig kan jag sova nästan konstant. Så fort jag ska jobba och faktiskt måste sova blir jag plötsligt jävligt pigg dock...

-

Geocachade lite igår. Det var svinkallt ute. Inte okej. I alla fall. Den första jag var ute efter borde jag ha läst på om innan jag gick dit, för väl där insåg jag att jag behövde en stege för att komma åt den. Så jag gick till en annan. Alla de gamla Åsa-Nisse-filmerna spelades visst in i Täby och någon har placerat cachar vid olika inspelningsställen. Så det blev lite gammal filmkultur i form av en cache vid ett torp som användes i en av filmerna. Den var lätt att hitta. För alla andra. Som vanligt är jag helt sjukt kass på att hitta cacher och det tog mig nästan tre kvart att hitta den. Måste skaffa en riktig kompass. Mobilkompassen var typ 10 meter off. Och när jag väl hittat den var mina fingrar stelfrusna, så det var en utmaning att pilla upp locket och skriva in mig i loggen.

-

Det tar väldigt lång tid att försöka vara vacker. Det märks väldigt väl som idag, när man får för sig att man ska fixa allt som fixas bör. Och man inte har fixat saker på ett tag.

  • schamponera håret
  • balsamera håret
  • skrubba ansiktet
  • skrubba resten av kroppen
  • raka diverse kroppsdelar
  • föna håret
  • fila fötterna
  • klippa och rensa tånaglar
  • fila naglar
  • olja naglar
  • smörja in hela kroppen med mjukgörande kräm
  • buffra naglar
  • underlack som ska torka (både fingrar och tår)
  • nagellack som ska torka (både fingrar och tår)
  • ett till lager nagellack som ska torka (både fingrar och tår)
  • överlack som ska torka (både fingrar och tår)
  • plocka ögonbrynen
Och det är alltså bara the basics. Jösses.

Inga kommentarer: